Algemene voorwaarden - FTB Safety
Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Algemene voorwaarden

    ALGEMENE VOORWAARDEN FTB SAFETY

     

    ONTWERP-DRUKWERK-BELETTERING-TEXTIELBEDRUKKING

    Bij elke geplaatste bestelling, aangevraagde offerte, afname van onze diensten en / of gegunde opdracht, ook als deze mondeling tot stand zijn gekomen, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze producten, diensten en opdrachten. Genoemde prijzen zijn exclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen.

     

    Artikel 1. Definities

    Partijen: Opdrachtgever en opdrachtnemer

    Opdrachtnemer: FTB SAFETY, vertegenwoordigd door zaakvoerder of gevolmachtigd medewerker

    Opdrachtgever: Een particulier, zelfstandig ondernemer, gevolmachtigd vertegenwoordiger van een onderneming of natuurlijk persoon welke een overeenkomst heeft gesloten met opdrachtnemer

    Bestanden: Digitale informatiedragers, digitale bestanden, foto’s, teksten, e-mail of op andere wijze overdraagbare inhoud, bruikbaar voor opdrachtnemer

    Overeenkomst: Een verbintenis, zoals deze is gedefinieerd in Artikel 1101 Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek, gesloten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer

    Opdracht: Een door de opdrachtgever en opdrachtnemer afgesproken levering van producten en / of diensten vastgelegd door een (mondelinge) overeenkomst

    Concept eindproduct: Tussentijds gepresenteerd resultaat van de opdracht

    Eindproduct: Eindresultaat van de opdracht, zijnde een ontwerp als digitaal bestand, fysiek drukwerk als belettering, bestikkering, banners, textielbedrukking of andere door opdrachtnemer leverbare producten/ diensten.

    FTB SAFETY: De fysieke winkellocatie, zijnde Jozef de Blockstraat 100, 2830 Willebroek. En de webshop zijnde www.ftbsafety.be

     

    WERKPROCES ONTWERP-DRUKWERK-BELETTERING-TEXTIELBEDRUKKING

    Artikel 2. Werkproces

    In alle werkzaamheden met betrekking tot ontwerp, drukwerk, belettering, textielbedrukking en anders te leveren producten en diensten, tracht opdrachtnemer naar telkens eenzelfde werkproces te doorlopen, zoals in onderstaande artikelen 3 tot en met 12 beschreven. In sommige situaties is het niet wenselijk, haalbaar en / of nodig om alle stappen van het proces te volgen en kan, al dan niet in overleg met opdrachtgever, besloten worden één of meerdere acties niet uit te voeren. Zelfs bij het niet uitvoeren van één of meerdere stappen, blijven de voorwaarden benoemd in de bijhorende artikelen onverminderd van kracht.

     

    Artikel 3. Bespreking (en akkoord tot) opdracht

    Artikel 3.1. - totstandkoming overeenkomst

    Voorafgaand aan een opdracht, kan een (potentiele) opdrachtgever verzoeken tot een vrijblijvend overleg met opdrachtnemer. Dit kan zowel digitaal als fysiek plaatsvinden. In dit overleg kan van beide partijen een inbreng worden verwacht, welke voorafgaand kan worden gecorrespondeerd. Ten einde van het gesprek komt een overeenkomst tot stand, wanneer zowel opdrachtgever als opdrachtnemer akkoord gaat voor een verdere samenwerking, ten einde de levering van een (eind-) product en / of dienst door de opdrachtnemer.

     

    Artikel 3.2. - directe totstandkoming overeenkomst

    Een overeenkomst komt tevens tot stand, wanneer opdrachtgever opdrachtnemer direct (mondeling en / of schriftelijk) de opdracht geeft een product en / of dienst te leveren en opdrachtnemer de opdracht accepteert.

     

    Artikel 4. Offerte

    Artikel 4.1. - inhoud, rechten en verval

    Na het in artikel 3 bedoelde overleg, zal door opdrachtnemer een offerte worden opgemaakt. Deze offerte betreft een indicatie van het uiteindelijk door opdrachtgever te betalen bedrag en de uiteindelijke factuur.

    Artikel 4.1a. - Aan de offerte kunnen geen rechten worden ontleend. Opdrachtnemer kan te allen tijde en zonder enig overleg de offerte aanpassen.

    Al de offertes van Ftb Safety bvba zijn vrijblijvend. Een bestelling/offerte aan andere voorwaarden dan deze vermeld in de op het moment van de bestelling geldende folders , prijslijsten, enz.is slechts bindend na onze schriftelijke bevestiging.

    Artikel 4.1b. - Opdrachtnemer zal in elk geval de offerte aanpassen, indien;

    Aanvullende werkzaamheden en / of kosten zijn uitgevoerd zoals bedoeld in de artikelen 6, 7, 8 en 11

    Extern uitbesteedde producten en / of diensten duurder blijken te zijn dan begroot

    Eerder niet verrekende korting(en) worden toegepast

    Artikel 4.1c. - Indien de offerte binnen 30 dagen niet als factuur is betaald door opdrachtgever en / of geen uitvoering kan worden c.q. is gegeven door opdrachtnemer, komt deze automatisch te vervallen.

     

    Artikel 4.2. - aanpassing offerte

    Gedurende het werkproces kan de opdracht worden aangepast. Tussentijds kan derhalve worden gekozen een aangepaste offerte te presenteren, zoals bedoeld in artikel 4.1b,  waarbij de verwachtte kosten dichter bij de uiteindelijke factuur zullen staan.

     

    Artikel 5. Aanleveren bestanden

    Artikel 5.1. - risico

    Het door opdrachtgever aanleveren van de door opdrachtnemer te verwerken bestanden en informatie, gebeurt door en op risico van opdrachtgever. Opdrachtnemer is in geen enkele wijze verantwoordelijk eventuele verzendkosten, schade en/ of verlies van bestanden en informatie.

     

    Artikel 5.2. - bruikbaarheid

    Aangeleverde bestanden en informatie dienen direct bruikbaar en te verwerken te zijn voor opdrachtnemer.

    Artikel 5.2a. - Opdrachtnemer zal, indien gevraagd, op voorhand aangeven welke bestand(typen) aangeleverd dienen te worden

    Artikel 5.2b. - Indien bestanden niet (voldoende) bruikbaar worden aangeleverd, zal opdrachtnemer opdrachtgever verzoeken de bestanden of informatie bruikbaar aan te leveren, met de betreffende specificaties.

    Artikel 5.2c.- Indien opdrachtgever niet in staat is bestanden in (voor opdrachtnemer) bruikbare vorm aan te leveren, kan opdrachtnemer de daar voor extra te maken kosten in rekening brengen.

     

    Artikel 5.3. - fouten in kwaliteit tekst en / of bestanden

    Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor fouten in de door opdrachtgever aangeleverde bestanden, zoals fouten in de kwaliteit van de bestanden, schrijf- of stijlfouten in teksten, of op andere manier tekortkomingen ten kosten van het eindproduct. Opdrachtnemer is derhalve niet verantwoordelijk voor de inhoud van door opdrachtgever aangeleverde teksten. Teksten worden door opdrachtnemer niet gecontroleerd op inhoud, noch taalkundig gecorrigeerd .

     

    Artikel 6. Concept eindproduct

    Artikel 6.1. - presentatie

    Opdrachtnemer presenteert een concept eindproduct indien mogelijk en wanneer dit gewenst wordt door opdrachtgever en/ of opdrachtnemer. Wanneer, in welke staat, en op welke wijze een concept eindproduct wordt gepresenteerd, wordt in overleg tussen partijen vastgesteld. Dit kan een digitale presentatie betreffen of het tonen van een proefdruk.

    Artikel 6.1a. - Indien géén concept eindproduct wordt gepresenteerd en / of opdrachtgever akkoord geeft voor de definitieve opdracht, zonder enige kennisneming van een (concept) eindproduct, zijn fouten in teksten en / of ontwerp, ook wanneer deze fouten zijn gemaakt door opdrachtnemer, en de kosten van herstel hiervan, volledig op risico (en kosten) van opdrachtgever.

     

    Artikel 6.2. - eigendomsvoorbehoud

    De presentatie heeft enkel tot doel het eindproduct te vormen of tot stand te laten komen. Het concept eindproduct is eigendom van opdrachtnemer, opdrachtgever kan derhalve op geen wijze aanspraak maken op de (volledige) inhoud van het concept eindproduct, anders dan het door opdrachtnemer geleverde.

     

    Artikel 6.3. - afwijkingen

    Het concept eindproduct betreft een (globaal) concept. Het daadwerkelijk eindproduct kan derhalve afwijken van het gepresenteerde concept.

     

    Artikel 7. Goedkeuring opdracht/ goedkeuring voor druk

    Artikel 7.1. - beoordeling

    Het concept eindproduct wordt door opdrachtgever in het geheel beoordeeld.

    Artikel 7.1a - Eventuele wensen voor aanpassingen en / of wijzigingen worden digitaal kenbaar gemaakt, waarna opdrachtnemer eventuele kleine aanpassingen en/of wijzigingen zal doorvoeren.

    Artikel 7.1b - Bij geheel nieuw aangeleverde c.q. kenbaar gemaakte wensen en / of substantiële aanpassingen kan opdrachtnemer bepalen de hiervoor gemaakte (extra) werkzaamheden en / of kosten door te rekenen aan opdrachtgever.

    Artikel 7.1c - Opdrachtgever kan er voor kiezen het gehele concept geheel vrijblijvend af te wijzen.

    Artikel 7.1d - Indien opdrachtgever aanpassingen vraagt, zoals bedoeld in artikel 7.1a en 7.1b, zal bij het uitvoeren van deze aanpassingen de vrijblijvendheid van artikel 7.1c komen te vervallen.

    Indien opdrachtgever na aanpassingen alsnog besluit het gehele (concept) eindproduct  af te wijzen, is opdrachtgever vergoeding van werkzaamheden en / of kosten onherroepelijk verschuldigd, zelfs als deze uiteindelijk geen eindproduct afneemt.

    Indien opdrachtgever herhaaldelijk nieuwe aanpassingen verzoekt, kan opdrachtnemer de extra kosten en / of werkzaamheden verrekenen aan opdrachtgever, zelfs als deze uiteindelijk geen eindproduct afneemt.

    Artikel 7.2. - goedkeuring opdracht

    Het (aangepaste) concept eindproduct zal (digitaal) worden gepresenteerd aan opdrachtgever. Indien geen nieuwe aanpassingen gewenst zijn, kan opdrachtgever akkoord geven voor uitvoering van de opdracht.

    Artikel 7.2a - Indien opdrachtgever akkoord is met het concept eindproduct, kan opdrachtgever dit corresponderen door middel van;

    Invullen van het formulier “goed voor druk”, te ondertekenen en te retourneren naar opdrachtnemer, door via e-mail de tekst “goed voor druk” te corresponderen of op andere wijze aan te geven akkoord te zijn om over te gaan tot uitvoering / productie van het eindproduct.

    Het akkoord bij voorkeur schriftelijk te bevestigen. Mondelinge bevestiging geldt ook als akkoord en verplicht opdrachtgever onverminderd tot afname van het eindproduct.

    Betaling van het volledige offertebedrag; indien geen schriftelijke en / of mondelinge bevestiging en / of akkoord van de opdracht is gegeven,

    Artikel 7.2b. - Door “goed voor druk” of op andere wijze goedkeuring te corresponderen zoals bedoeld in artikel 6.2a, komt opdrachtgever overeen dat;

    Deze kennis heeft genomen van de staat van het gepresenteerde concept eindproduct en de daarbij horende (definitieve) offerte, als bedoeld in artikel 4.

    Deze op de hoogte is, en verantwoordelijkheid draagt, voor eventuele benodigde vergunningen voor het plaatsen en/ of monteren van het eindproduct en de in artikel 18 bedoelde auteursrechten of copyrights op de door opdrachtgever aangeleverde bestanden.

    Artikel 7.2c. - Het gecorrespondeerde “goed voor druk”, of op andere wijze akkoord, zoals bedoeld in artikel 7.2a geldt als het sluiten van een bindende overeenkomst en heeft onherroepelijk tot gevolg het plaatsen van de, in de (definitieve) offerte bedoelde, bestelling. Opdrachtgever is met het corresponderen van goedkeuring het volledige bedrag verschuldigd, vernoemd in het de (definitieve) offerte.

    Artikel 7.2d. - Het (aangepaste) concept eindproduct blijft te allen tijde eigendom van opdrachtnemer, opdrachtgever kan derhalve op geen wijze aanspraak maken op de (volledige) inhoud van het concept eindproduct, anders dan het door opdrachtnemer geleverde.

    Artikel 7.3. - aanpassingen

    Aanpassingen als bedoeld in artikel 7.1 zijn niet meer mogelijk na goedkeuring, zoals bedoeld in artikel 7.2. Opdrachtgever kan er voor kiezen een volledig nieuwe bestelling te plaatsen, welke op geen enkele wijze een ontbinding van de in artikel 7.2c. bedoelde overeenkomst tot gevolg kan hebben.

    Artikel 7.4. - fouten

    Constatering van fouten (zoals tekstuele of ontwerptechnische fouten, of formaat van het eindproduct) door opdrachtgever op elk moment na goedkeuring, zoals bedoeld in artikel 7.2, is op kosten en risico van opdrachtgever. Kosten voor het repareren van fouten nà goedkeuring zijn in het geheel voor opdrachtgever.

     

    Artikel 8. Géén akkoord concept eindproduct

    In het geval dat opdrachtgever geheel niet tevreden is met het door opdrachtnemer gepresenteerde concept eindproduct, als bedoeld in artikel 6, kan opdrachtgever (eenzijdig en) geheel vrijblijvend besluiten de opdracht te annuleren. Indien opdrachtgever besluit het concept eindproduct aan te laten passen als bedoeld in artikel 7.1a, blijft (eenzijdig) annuleren van de opdracht mogelijk, maar is opdrachtnemer gerechtigd de volledige som van de gemaakte kosten en / of uitgevoerde werkzaamheden in rekening te brengen bij opdrachtgever, ook al is er geen sprake meer is van een enig eindproduct.

    Artikel 9. Betalingstermijn(en) en –wijze(n)

    Artikel 9.1. - facturatie

    Bij akkoord voor uitvoering van de opdracht, zoals bedoeld in artikel 7.2, zal op basis van de offerte als bedoeld in artikel 4 een factuur worden opgesteld.

    Artikel 9.2. - betalingstermijn

    Betaling van het volledige factuurbedrag dient plaats te vinden binnen 14 werkdagen na dagtekening van de factuur.

    Artikel 9.2a. - Het staat opdrachtnemer vrij tot een overeenkomst te komen met opdrachtgever, om de factuur in twee termijnen (één termijn vóór en één termijn ná levering van het eindproduct) te betalen. Hierbij kan een toeslag van 5% worden verrekend door opdrachtnemer.

    Artikel 9.2b. - Opdrachtgever kan een dergelijke betaling in twee termijn altijd verzoeken bij opdrachtnemer. Opdrachtnemer mag een dergelijk verzoek te allen tijde weigeren, zonder enige uitleg aan opdrachtgever verschuldigd te zijn.

    Artikel 9.2c. - Opdrachtnemer kan per individuele factuur de betalingstermijn wijzigen, indien deze hiertoe noodzaak ziet, zonder enige uitleg aan opdrachtgever verschuldigd te zijn.

    Artikel 9.3. - betalingswijze

    Betaling geschiedt door storting op bankrekening van opdrachtnemer óf van hand tot hand.

     

    Artikel 9.4 - eigendomsvoorbehoud

    Indien betaling in twee termijnen en / of achteraf wordt overeengekomen, blijft opdrachtnemer eigenaar van het volledige (concept) eindproduct, tot het gehele gefactureerde bedrag is betaald door opdrachtnemer

    Artikel 9.4a - Bij uitblijven van betaling van het volledig gefactureerde bedrag, is opdrachtnemer gerechtigd het eindproduct te allen tijde op te eisen en als zodanig in te vorderen.

    Artikel 9.4b - Na betaling van het gehele gefactureerde bedrag wordt opdrachtnemer eigenaar van het eindproduct.

    Artikel 9.4c - Opdrachtnemer mag extra drukken, foto’s, kopieën of andere wijze van duplicaten van het (concept) eindproduct te allen tijde behouden voor het eigen portfolio en deze dan als zodanig openbaar maken en gebruiken.

    Artikel 9.5. - uitvoering opdracht

    Pas ná betaling van de volledige factuur, of de afgesproken eerste termijn, zal de opdracht worden uitgevoerd en / of bestelling(en) worden geplaatst ter voltooiing van het eindproduct.

    Artikel 9.6

    Bovenstaande artikelen m.b.t. betalingsvoorwaarden, -wijzen en -termijnen blijven te allen tijde en onverminderd van kracht, ook indien werkproces niet is doorlopen of uitgevoerd zoals uiteengezet in de algemene voorwaarden.

     

    Artikel 10. Betalingsherinnering(en) en aanmaning(n)

    Artikel 10.1 - eerste herinnering

    Indien de betalingstermijn zoals bedoeld in artikel 9.2 wordt overschreden, zal opdrachtgever hiertoe een schriftelijke herinnering via e-mail en / of post ontvangen.

    Artikel 10.1a - Opdrachtnemer kan hierbij een eenmalige administratiekost in rekening brengen à € 9,95

     

    Artikel 10.2 - herhaalde herinneringen

    Indien betaling uitblijft na de eerste schriftelijke herinnering, kan opdrachtnemer een tweede herinnering sturen.

    Artikel 10.2a - Bij het uitblijven van betaling, ook na de tweede herinnering, zal een laatste aangetekende herinnering per post worden opgesteld.

    Artikel 10.2b - Bij verder uitblijven van betaling, zal opdrachtnemer de incasso via derden- en of juridische wegen bewerkstelligen. Alle bijkomende kosten zijn voor rekening opdrachtgever.

    Artikel 10.2c - Bij het uitblijven van betaling na levering van product, zal opdrachtnemer tevens het (concept) eindproduct terugvorderen zoals bedoeld in artikel 9.4a, onverminderd de verplichting van opdrachtgever de volledige factuur te voldoen. Pas na volledige betaling zal het (concept) eindproduct worden terug geleverd.

     

    Artikel 11. Levering eindproduct

    Artikel 11.1. - levering

    Levering van het eindproduct vindt plaats ná betaling van het, in de (definitieve) offerte overeengekomen, bedrag en ná de door opdrachtnemer genoemde leveringstermijn.

    Artikel 11.1a. - Opdrachtnemer is in geen geval aansprakelijk voor vertraging in die levering(stermijn). Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan de door opdrachtnemer genoemde verwachtte leveringstermijn.

     

    Artikel 11.2. - leveringsplaats

    De levering van het product vindt plaats, door afhaling van opdrachtgever bij opdrachtnemer, in de “FTB SAFETY”.

    Artikel 11.2a – Het staat opdrachtgever en opdrachtnemer vrij afspraken te maken over levering bij opdrachtgever

    Artikel 11.2b – Opdrachtnemer kan hiertoe kosten verrekenen, afhankelijk van de afstand vanaf de locatie  de “FTB SAFETY” zijnde; <20km: € 20,- 20-100km: € 50,-, >100km: € 75,-

     

    Artikel 12. Plaatsing en montage

    Plaatsing en montage hoort in beginsel niet tot de opdracht c.q. het eindproduct

     

    FTB SAFETY is niet verantwoordelijk voor de plaatsing van het eindproduct.  

    Artikel 13. Retournering of ruilen

    Artikel 13.1. - voorwaarden retournering / ruilen

    Ruilen of retourneren van onze producten kan binnen 14 dagen na aankoop, op vertoon van factuur of kassabon. Uitgezonderd outlet en bol.com producten.

    Artikel 13.1a. - Producten worden enkel teruggenomen indien deze ongebruikt zijn.

    Artikel 13.1b. - Producten worden enkel teruggenomen indien deze onbeschadigd zijn.

    Artikel 13.1c. - Indien het product verpakt wordt verkocht, dient het product in een ongeopende verpakking te worden geretourneerd

    Artikel 13.1d. - Gepersonaliseerde producten / maatwerk zijn uitgezonderd van dit artikel, artikel 13.4. vervangt de werking hiertoe.

     

    Artikel 13.2. - bij twijfel

    Indien de opdrachtnemer twijfelt aan de goede trouw van de opdrachtgever, doordat bijvoorbeeld de verpakking is geopend en / of het product gebruikt lijkt te zijn, is de opdrachtnemer gerechtigd enkel het ruilen van het product toe te staan, een tegoedbon aan te bieden of geheel geen retournering of ruiling uit te voeren.

     

    Artikel 13.3. - retour- en ruilwijzen

    Artikel 13.3a. - Opdrachtnemer kan beslissen geen cash uitbetaling te doen, maar een tegoedbon van gelijke waarde aan het aankoopbedrag uit te keren.

    Artikel 13.3b. - Ruilen kan enkel voor producten van eenzelfde aankoopbedrag of door bijbetaling. In geval van ruilen van een product wordt geen cash terugbetaald.

     

    Artikel 13.4 - retournering of ruilen gepersonaliseerde producten/ maatwerk

    Gepersonaliseerde producten zijn alle producten (zoals bedrukt textiel, bedrukte tegels, bedrukte spandoeken, etc.) welke enigerlei zijn gepersonaliseerd of aangepast zoals bijvoorbeeld bedrukkingen, bestikkeringen, gemaakte ontwerpen etc.

    Artikel 13.4a. - Conform federale en Europese regelgeving kunnen gepersonaliseerde producten na bestelling niet worden geretourneerd, geannuleerd en / of worden geruild, onverminderd de wettelijke garantievoorwaarden.

     

    Artikel 13.5. - bedenktijd online aankopen / HERROEPINGSRECHT

    Conform de Belgische wet, heeft opdrachtgever (indien consument), bij aankoop online, 14 kalenderdagen bedenktijd, vanaf het ontvangst van het product/ de producten, en kan het bestelde product / de producten retourneren zonder hiertoe redenen te geven aan opdrachtnemer.

    Artikel 13.5a. - De voorwaarden van artikel 13.1 zijn onverminderd van kracht voor de retournering van online aankopen

    Artikel 13.5b. - Het (de) bestelde product(en) dient (dienen) binnen uiterlijk 3 werkdagen nà het verlopen van de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen te zijn geretourneerd

    Artikel 13.5c. - De (eventuele) kosten van retournering zijn geheel op kosten en risico van de opdrachtgever

    Artikel 13.5d. - Indien het product/ de producten binnen de gestelde termijnen en onder de genoemde voorwaarden zijn geretourneerd, wordt binnen 30 kalenderdagen het volledige aankoopbedrag overgemaakt op een door opdrachtgever gewenste rekening.

     

    SPECIFIEKE ALGEMENE VOORWAARDEN

    Artikel 14. (Bedrukt) textiel

    Artikel 14.1. - bedrukt (textiel)

    Al het bedrukt textiel is maatwerk en wordt op aanvraag van opdrachtgever geproduceerd; ook indien voorbeelden/ ontwerpen van opdrachtnemer worden gedrukt, is sprake van maatwerk. Ook alle andere bedrukte artikelen zijn in alle gevallen op maat geproduceerd en geleverd.

    Artikel 14.1a. - retour en / of ruiling is derhalve, conform artikel 13.4, niet mogelijk

     

    Artikel 14.2. - pasmaten

    Indien gewenst door opdrachtgever, zal opdrachtnemer pasmaten ter beschikking stellen voor het passen van textiel

    Artikel 14.2a. - Pasmaten kunnen worden gepast bij  FTB SAFETY

    Artikel 14.2b. - Indien gewenst kunnen pasmaten worden meegenomen door opdrachtgever, ten einde de pasmaten op eigen locatie te passen. Hiervoor zal een borgsom in rekening worden gebracht, welke bij onbeschadigd retour direct en cash zal worden geretourneerd.

    Artikel 14.2c. - Indien opdrachtgever geen gebruik maakt, of wenst te maken, van de mogelijkheid van het gebruik van passen, is opdrachtnemer in geen geval aansprakelijk voor onjuiste maten. Het textiel kan niet worden geretourneerd en / of geruild, noch kan hiertoe vergoeding worden gevraagd door opdrachtgever.

     

    Artikel 14.3. - wasvoorschriften

    Opdrachtgever dient te allen tijden zich aan de was voorschriften te houden, zoals deze aangegeven zijn in de kleding.

    Artikel 14.3a. – Bedrukt textiel dient altijd binnenste buitengewassen te worden

    Artikel 14.3b. - Indien de reguliere wasvoorschriften het toelaten, dient het textiel gestreken te worden aan de andere zijde van het textiel  dan van de bedrukking. Bedrukkingen zelf mogen NOOIT direct worden gestreken.

    Artikel 14.3c. - Bedrukt textiel mag nooit worden gedroogd een droogkast /wasdroger.

     

    Artikel 14.4. - vervallen van garantie

    Indien opdrachtgever de wasvoorschriften van artikel 14.3 niet volgt, komen onherroepelijk alle garanties op het gehele product te vervallen.

     

    Artikel 14.5. - bedrukking aangeleverd textiel

     

    Opdrachtgever kan textiel zelf aanleveren voor bedrukking. In het geval dat het te bedrukken textiel niet van opdrachtnemer zelf komt, kan opdrachtnemer niet op de hoogte zijn van de kwaliteit / drukmogelijkheden van het textiel en kan derhalve;

    - geen garanties bieden op de houdbaarheid van de bedrukking;

    - in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor eventuele beschadigingen tijdens het drukproces

     

    Artikel 15. (Logo-)ontwerp

    Dit artikel betreft alle digitale ontwerpen van logo’s, flyers, banners, (textiel-) bedrukkingen, beletteringen etc..

     

    Artikel 15.1. - ontwerp definitie

    Logo-ontwerp: Indien opdrachtgever de specifieke opdracht geeft een logo te ontwerpen.

    Algemeen ontwerp: Indien opdrachtgever een ontwerp vraagt voor bijvoorbeeld flyers, banners, visitekaartjes, bedrukkingen etc.

     

    Artikel 15.2. - eigendomsvoorbehoud logo-ontwerp

    Het logo en de bijbehorende digitale (master-) bestanden zijn na betaling van de volledige factuur eigendom van de opdrachtgever.

    Artikel 15.2a. - Opdrachtgever is, na betaling van de volledige factuur, juridisch eigenaar van het logo-ontwerp. Opdrachtnemer mag het         logo-ontwerp derhalve niet doorverkopen aan derde partijen, onverminderd het recht het logo-ontwerp te gebruiken voor het eigen portfolio zoals bedoeld in artikel 9.4.

     

    Artikel 15.3. - levering logo-ontwerp

    In het geval van een logo-ontwerp zal het logo-ontwerp digitaal worden overhandigd aan opdrachtgever, na volledige voltooiing en betaling van die opdracht.

    Artikel 15.3a. - Het logo-ontwerp kan naar wens worden geleverd in de bestandsformaten .JPG, .PDF, .EPS, of .AI.

    Artikel 15.3b. - Opdrachtnemer is in geen geval aansprakelijk voor het ontbreken van eventueel benodigde software bij opdrachtgever ten einde de bovenstaande bestandsformaten te kunnen lezen en / of gebruiken

    Artikel 15.3c. - De aanlevering van het digitale bestand is éénmalig. Indien opdrachtgever op een later moment (opnieuw) het digitale bestand wenst, kan opdrachtnemer hiertoe extra kosten verrekenen, met een minimum van € 25.

    Artikel 15.4. - eigendomsvoorbehoud algemeen ontwerp

    Opdrachtnemer blijft, ook na betaling van de volledige factuur, juridisch eigenaar van het algemeen ontwerp. In geval van een algemeen ontwerp is geen sprake van een (logo-)ontwerp als eindproduct, in de zin van een los ontwerp/ eindproduct dat als zodanig bewerkbaar wordt aangeleverd. De digitale (master-) bestanden blijven derhalve ook na betaling van de volledige factuur eigendom van de opdrachtnemer en deze is derhalve in geen geval verplicht de digitale (master-) bestanden beschikbaar te stellen aan opdrachtgever.

    Artikel 15.4a. - Opdrachtnemer mag (delen van) het (logo-)ontwerp (her)gebruiken voor ontwerpen voor derde partijen, onverminderd het recht het algemeen ontwerp te gebruiken voor het eigen portfolio zoals bedoeld in artikel 9.4.

    Artikel 15.4b. - De eventuele digitale levering van het logo is een extra service van opdrachtnemer. Opdrachtnemer kan ten alle tijden besluiten géén digitale levering plaats te laten vinden, tenzij de digitale aanlevering van het eindproduct vooraf specifiek is overeengekomen, of het eindproduct bestond uit enkel de digitale levering.

     

    Artikel 15.5. - levering algemeen ontwerp

    Enkel in het geval dat (onder andere) de levering van het digitale algemeen ontwerp het specifieke eindproduct betreft, zal het algemeen ontwerp digitaal worden overhandigd aan opdrachtgever, na volledige voltooiing en betaling van die opdracht.

    Artikel 15.5a. - Het algemeen ontwerp kan naar wens worden geleverd in de bestandsformaten *.JPG of *.PDF

    Artikel 15.5b. - Opdrachtnemer is in geen geval aansprakelijk voor het ontbreken van eventueel benodigde software bij opdrachtgever ten einde de bovenstaande bestandsformaten te kunnen lezen en / of gebruiken

    Artikel 15.5c. - De aanlevering van het digitale bestand is éénmalig. Indien opdrachtgever op een later moment (opnieuw) het digitale bestand wenst, kan opdrachtnemer hiertoe extra kosten verrekenen, met een minimum van € 25.

     

    Artikel 15.6. - levering in andere bestandsformaten

    Indien opdrachtgever een ander digitaal bestandsformaat wenst, als bedoeld in artikelen 15.3a en 15.5a, dient deze dit kenbaar te maken vóór het corresponderen van “goed voor druk”. Voor het leveren van andere bestandsformaat(en) zal opdrachtnemer de kosten voor aanpassing in rekening brengen van opdrachtgever, zijnde € 12,50 per begonnen kwartier.

    Artikel 15.6a. - Indien het door opdrachtgever gewenste bestandsformaat, als bedoeld in artikel 15.2a., niet leverbaar is, zal opdrachtnemer dit kenbaar maken. Opdrachtnemer is in geen geval verplicht een digitale levering van het eindproduct plaats te laten vinden.

     

    Artikel 16. Kantoor - en schoolartikelen c.q. niet gepersonaliseerde (handels- en / of consumenten-) waren

    Onverminderd zijn de artikelen 9.3, 9.4, 10, 11, 12 en 13 van deze algemene voorwaarden van toepassing op de verkoop van kantoor- en schoolartikelen c.q. niet gepersonaliseerde (handels- en / of consumenten-) waren.

    AANVULLENDE ALGEMENE VOORWAARDEN

    Artikel 18. (Inbreuken op) auteursrechten, copyrights, inhoud van beelden / teksten of op andere wijze beschermende regelingen

    Artikel 18.1. - verantwoordelijkheden

    Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de controle op eventuele auteursrechten, copyrights of op andere wijze beschermede nationale en internationale regelingen berustende op de aangeleverde bestanden en informatie. Opdrachtgever is derhalve belast met eventuele (rechtelijke) gevolgen van inbreuk op een van deze beschermende wetten of regelingen met betrekking tot de door hem geleverde bestanden en informatie.

     

    Artikel 18.2. - kosten

    Opdrachtnemer dient op de hoogte te zijn van eventuele beschermende wetten en regelingen rustende op zelf aangebracht beeldmateriaal en moet hiervan opdrachtgever op de hoogte stellen. Indien beeldmateriaal voor gebruik dient te worden aangekocht, worden deze kosten doorgerekend aan opdrachtgever.

     

    Artikel 18.3.- meningen / uitingen

    Meningen, overtuigingen of uitingen al dan niet van aanstootgevende aard, uitgevoerd / ontworpen en / of bedrukt door opdrachtnemer in opdracht van opdrachtgever, zijn niet per definitie de mening en / of overtuiging van opdrachtnemer. Opdrachtnemer derhalve niet aansprakelijk voor de inhoud hiervan.

    Artikel 18.3.a - Het staat opdrachtnemer vrij een opdracht te weigeren indien meningen, overtuigingen of uitingen onverenigbaar zijn met de missie en visie van de onderneming.

     

    Artikel 19. Eigendom eindproduct

    Artikel 19.1.

    Tenzij anders overeengekomen, blijven de ontstane auteursrechten, copyrights of op andere wijze beschermede nationale en internationale regelingen berustende op de geproduceerde bestanden, eindproducten en informatie te allen tijde voor opdrachtnemer.

     

    Artikel 19.2.

    Opdrachtnemer is wegens artikel 19.1. te allen tijden gerechtigd kopieën van de geproduceerde bestanden, eindproducten en informatie te gebruiken voor andere doeleinden dan levering aan opdrachtgever, zonder hiervan opdrachtgever op de hoogte te stellen.

     

    Artikel 20. Geschillenregeling

    Artikel 20.1. - toepassing

    Deze geschillenregeling geldt alleen bij geschillen over de uitlegging of uitvoering van deze algemene voorwaarden.

     

    Artikel 20.2. - termijn

    Indien zich een geschil als in artikel 20.1 van dit artikel omschreven voordoet, kan de opdrachtgever dit geschil binnen 8 dagen na het ontstaan ervan schriftelijk en aangetekend voorleggen aan het opdrachtnemer; Jozef de blockstraat 100 2830 te Willebroek, België. Opdrachtnemer zal het probleem proberen op te lossen, of in elk geval maximaal 20 werkdagen na ontvangst van de aanschrijving reageren.

     

    Artikel 20.3. - beschikbaar stellen eindproduct

    Indien het geschil een, volgens opdrachtgever, foutief geleverd eindproduct betreft, is opdrachtgever verplicht het volledige eindproduct beschikbaar te stellen ter beoordeling voor de opdrachtnemer.

     

    Artikel 20.4. - offerte

    Klachten over de offerte, of de staat van het eindproduct worden enkel in behandeling genomen als deze ernstig afwijken van de in artikel 4 overeengekomen voorwaarden.

     

    Artikel 21. Toepasselijk recht

    Partijen komen overeen dat de algemene voorwaarden naar Belgisch recht zullen worden uitgelegd en daaraan onderworpen zullen zijn. Als wederzijdse garantie en verbintenis tot snelle geschillenregeling door arbitrage , is de Belgische Arbitrage Instelling-B.A.I. belast met de aanstelling van scheidsrechters welke bevoegd zijn elk geschil definitief te beslechten conform haar werkingsreglement, dat kosteloos kan bekomen worden bij de B.A.I. Lieven BAUWENSSTRAAT 20 TE 8200 Brugge (tel 050/32.35.95  en fax 050/45.60.74).Deze clausule maakt integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden en vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.

    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »